تماس : 09127666385

تنظیم تسمه تردمیل

10 / 10
از 1 کاربر

تمام افرادی که از تردمیل در منزل و یا باشگاه استفاده میکنند حتما بعد از مدتی با مشکلات کوچک و بزرگ زیادی در نحوه عملکرد تردمیل مواجه شده اند. مشکلاتی که ممکن است برخی از آنها به صورت کد خطا  در صفحه نمایش دستگاه نمایان شود. در صورتی که هر یک از این کد خطاها در مانیتور دستگاه به نمایش درآمد باید از طریق راهنمایی های صورت گرفته در دفترچه راهنمای محصول و یا با کمک گرفتن از خدمات پس از فروش نسبت به تعمیر تردمیل اقدام کنید.

به طور مثال اگر با کد خطای E1‌ در تردمیل مواجه شدید باید به دفترچه راهنمای تردمیل مراجعه کنید و با تشخیص اینکه مشکل در کدام یک از قسمت های محصول میباشد نسبت به تعمیر تردمیل اقدامات لازم را گام به گام انجام دهید تا مشکل بر طرف شود. به این نکته بسیار مهم دقت داشته باشید که اگر از طریق راهنمایی های صورت گرفته نیز قادر به تعمیر تردمیل نیستید بهتر از از تعمیر آن خودداری نمایید، زیرا اقدام اشتباه میتواند منجر به آسیب رساندن به سایر قسمت های تردمیل شود.از جمله قطعات تردمیل که به دلیل استهلاک بالا و همچنین برخورد مستقیم پای کاربر ممکن است به مرور از تنظیم خارج شده و یا کیفیت خود را از دست دهد، تسمه تردمیل است. در ادامه با راهنمایی هایی در رابطه با تنظیم تسمه تردمیل با شما خواهیم بود. لیز خوردن تسمه تردمیل و میزان سفتی تسمه تردمیل از جمله مشکلاتی است که اکثرا مصرف کنندگان تردمیل با آن مواجه میشوند.

اولین قدم برای تنظیم تسمه تردمیل استفاده از ابزار مناسب میباشد. آچار آلن از جمله ابزار بسیار کاربردی به منظور تنظیم تسمه تردمیل است که اکثر فروشندگان تردمیل این ابزار را به همراه دستگاه، به مشتری ارائه میدهند. برای تنظیم میزان سفتی تسمه تردمیل ابتدا باید دستگاه را روشن کرده و در پایین ترین حد سرعت خود قرار دهید. بررسی کنید که تسمه تردمیل لغزش دارد یا خیر. میزان سفتی تسمه تردمیل باید به حدی باشد که در صورت راه رفتن بر روی آن دچار هیچگونه لغزشی نباشد. میتوانید لغزش را از طریق شیارها و همچنین برجستگی های ایجاد شده بر روی تسمه تردمیل تشخیص دهید. در صورت مشاهده و تشخیص مشکل، دستگاه را خاموش و از برق بکشید. پیچ مخصوص تعبیه شده برای تنظیم تسمه تردمیل را پیدا کنید. برای پیدا کردن محل قرارگیری پیچ به دفترچه راهنما مراجعه کنید. تسمه تردمیل را به چپ یا راست حرکت دهید تا در موقعیت درست خود قرار گیرد. آچار آلن را به کار گیرید و وارد پیچ تنظیم تسمه تردمیل کنید. در جهتی مانند گردش عقربه های ساعت بچرخانید تا میزان سفتی تسمه تردمیل متعادل شود.

سپس دستگاه را روشن کرده و میزان سفتی تسمه تردمیل را بررسی کنید، اگر در هنگام استفاده از تردمیل هیچ گونه لغزشی دیده نشد نشانگر تنظیم بودن تسمه تردمیل است.مورد دیگری که در بالا نیز به آن اشاره کردیم لیز خوردن تسمه تردمیل است. براثر استفاده زیاد و تنش یا اصکاک ایجاد شده بین تسمه و بدنه دستگاه بعد از مدتی با لیز خوردن تسمه تردمیل مواجه خواهید شد. بهترین کار برای جلوگیری از این مشکل، روغن کاری تسمه تردمیل است. بعد از روغن کاری مدتی صبر کنید و بلافاصله از دستگاه استفاده نکنید. در صورتی که بلافاصله بعد از روغن کاری از دستگاهاستفاده کنید ممکن است سر بخورید و موجب شود تا به شما آسیب برسد. تنظیم تسمه تردمیل نیز در لیز خوردن تسمه تردمیل موثر است. هر چه تسمه تردمیل به خوبی تنظیم شود، کمتر و دیرتر دچار فرسایش میشود و در نتیجه لیز نخواهد خورد.

ارسال نظر

عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :