تماس : 09127666385

کد های خطای تردمیل

10 / 10
از 1 کاربر

با پیشرفت تکنولوژی و استفاده از وسایل حمل و نقل مختلف همچون خودروها و موتورسیکلت ها باعث شده تا مردم کمتر از راه رفتن برای طی مسیر استفاده کنند. درست است که وجود این وسایل راحتی را برای فرد به ارمغان می آورد ولی باعث بروز امراض و یا اضافه وزن بر اثر بی تحرکی فرد میشوند. ورزش کردن و دویدن یکی از بهترین راه ها برای جلوگیری از ابتلا به چاقی و یا امراض مختلف میباشد. شاید بسیاری از مردم امروزه و با ازدیاد جمعیت از مکان های مناسبی جهت دویدن برخوردار نباشند. بهترین راهکار برای اینگونه افراد استفاده از تردمیل است. تردمیل ها میتوانند فضایی را ایجاد کنند تا کاربر برای دقایق و یا ساعت های طولانی بر روی آن بدود.

تردمیل همانند تمامی تجهیزات ورزشی دیگر بر اثر استفاده و به مرور زمان دچار فرسایش شده و نیازمند تعمیر میباشد. به یاد داشته باشید که در صورت مشاهده علائم خرابی، نباید تعمیر تردمیل را به تعویق بیندازید و یا به عبارت ساده تر پشت گوش بیندازید. عدم تعمیر تردمیل میتواند منجر به آسیب های جدی به سایر قطعات تردمیل میشود.

اما چه علائم و نشانه هایی وجود دارند تا کاربر را آگاه سازند که زمان تعمیر تردمیل فرا رسیده است. کدهای خطای گوناگونی در برد اکثر تردمیل ها تعریف شده که به نمایش در آمدن هر یک از این کدها نشان دهنده اشکال و خرابی در تردمیل میباشد. کد های خطای تردمیل را میتوانE1 – E2- E3 – E6 – E7 – E0 نام برد. این کدهای خطای تردمیل نشانگر نوعی خرابی میباشند که در اکثر تردمیل ها یکسان است.

مشکل در کلید ایمنی تردمیل معمولا با کد خطای E0‌نمایان میشود.

به نمایش در آمدن کد خطای E1 به مفهوم خرابی در قسمت کنترل سرعت میباشد. کد خطای E1 ممکن است به معنی مشکل در قسمت برد دستگاه نیز باشد.

از دیگر کدهای خطای تردمیل میتوان به کد خطای E2 اشاره کرد که مربوط به سنسور سرعت دستگاه میباشد. کد خطای E2 ممکن است نشانگر مشکل در موتور دستگاه نیز باشد.

کد خطای E3 از جمله کدهای خطای تردمیل بوده که میتواند نشان دهنده خرابی در کنترل سرعت تردمیل، عمل نکردن موتور دستگاه و دریافت نکردن سیگنال از سنسور سرعت باشد.

از کدهای خطای تردمیل که با آی سی برد دستگاه تردمیل مرتبط میباشد، کد خطای E6 میباشد.

کد خطای E7‌ نیز یکی دیگر از کدهای خطای تردمیل است که مشکلات مربوط به موتورشیب از طریق این کد نمایان میشود.

البته برای تعمیر تردمیل همیشه نباید منتظر به نمایش درآمدن کدهای خطای تردمیل باشید. تسمه تردمیل از جمله قطعاتی است که با چشم غیر مسلح قابل مشاهده است و در صورت خرابی، کاربر مشکل را احساس خواهد کرد. تسمه تردمیل از اصلی ترین و مهمترین قطعات تردمیل است که از طریق نیروی موتور تردمیل شروع به گردش میکند. این قطعه از قطعات تردمیل میباشد که همواره در معرض فرسایش و اصکاک بوده و از همین رو نیازمند سرویس و نگهداری دوره ای میباشد. هر گونه لغزش در تسمه تردمیل نشان دهنده مشکل در این قسمت است. دفترچه راهنمای موجود در دستگاه های تردمیل و همچنین از طریق آچارهای مخصوص میتوانید تسمه تردمیل را تنظیم کنید. نشانه هایی نیز وجود دارد که در صورت مشاهده آن باید نسبت به تعویض  تسمه تردمیل اقدام کرد.

در هنگام استفاده از دستگاه اگر با بوی سوختگی همانند بوی سوختگی پلاستیک مواجه شدید باید تسمه تردمیل را تعویض کنید.

در صورتیکه که مشاهده کردید بافت تسمه تردمیل از بین رفته است باید آن را تعویض کنید.

ارسال نظر

عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :