تماس : 09127666385

موتور تردمیل

10 / 10
از 1 کاربر

شاید شما هم قصد دارید یک تردمیل مناسب برای خود تهیه کنید. یکی از فاکتورهایی که باید قبل از خرید تردمیل مد نظر قرار دهید موتور تردمیل است. در واقع موتور تردیمل به عنوان قلب آن محسوب میشود و بیشترین وزن تردمیل را موتور تشکیل میدهد. موتور تردمیل از نظر قدرت و توان در همه تردمیل ها یکسان نیست. کیفیت موتور تردمیل نیز بسیار حائز اهمیت است و میتواند تضمین کننده طول عمر موتور باشد. تردمیل هایی که از قدرت موتور پایینی برخوردار هستند داغ میکنند و نیازمند تعمیرات زودهنگام هستند. 

گارانتی طولانی مدت نشان دهنده این موضوع است که تردمیل از کیفیت بالاتری برخوردار است. قیمت نیز میتواند نشان دهنده کیفیت موتور و همچنین دستگاه تردمیل باشد. در دستگاه های ارزان قیمت از قطعات بی کیفیت استفاده میشود و همین موضوع باعث خرابی زودهنگام تردمیل میشود. تردمیل ها به دو دسته خانگی و باشگاهی تقسیم میشوند. موتور آنها نیز در دو نوع AC برای تردمیل های باشگاهی و موتور DC برای تردمیل های خانگی تقسیم میشود.

 از انواع موتور تردمیل که در بالا آن را نام بردیم، موتور AC میباشد و برروی تردمیل های باشگاهی و خانگی مورد استفاده قرار میگیرد. موتور DC‌ یکی دیگر از انواع موتور تردمیل میباشد که در تردمیل های خانگی مورد استفاده فراوانی دارد. تردمیل ها باید به صورت دوره ای و پس از مدتی سرویس تردمیل شوند تا دیرتر دچار خرابی شوند. هر چند سرویس دوره ای فقط تا مدتی میتواند خرابی تردمیل را به تعویق بیندازد. هر فردی که تردمیل خریداری میکند باید نحوه سرویس و تعمیر تردمیل را تا حدی آموزش ببیند. در برخی مشکلات جزئی، تعمیر تردمیل میتواند توسط مالک تردمیل انجام شود. کدهای خطا که بر روی صفحه نمایش پدیدار میشوند میتوانند در تعمیر تردمیل به فرد کمک زیادی کنند. کد خطای نمایان شده، نشان دهنده بروز یک مشکل در تردمیل است که میتوان با مراجعه به دفترچه راهنمای محصول و پیدا کردن خطا نسبت به حل آن اقدام کنید و دوباره آن را تنظیم کنید. اما تعمیر تردمیل در برخی موارد ممکن است از طریق تنظیم مجدد میسر نباشد و نیاز به اطلاعات فنی و همچنین ابزار آلات مخصوص برای تعمیر باشد. 

موتور تردمیل در صورت خرابی ممکن است علائمی را از خود بروز دهد. قطع و وصل شدن حرکت تسمه تردمیل ممکن است به دلیل بروز مشکل در موتور باشد که باید نسبت تعمیر موتورتردمیل دست به کارشد. یکی دیگر از علائمی که در صورت مشاهده باید نسبت به تعمیر موتورتردمیل اقدام کرد، احساس بوی سوختگی همچون بوی پلاستیک سوخته میباشد. به مشام رسیدن بوی سوختگی نشانگر اتصال در قسمت سیم پیچی موتور میباشد. اما خرابی موتور تردمیل ممکن است علائمی نداشته باشد که در این گونه مواقع عیب یابی موتور تردمیل باید از طریق متخصصین و تعمیرکاران انجام شود. 

عیب یابی موتور تردمیل از طریق دستگاه های مخصوص انجام میشود. و یا فرد متخصص میتواند نسبت به تجربه خود کار عیب یابی موتور تردمیل را انجام دهد. در برخی موارد نمیتوان موتور تردمیل را تعمیر نمود و باید با یک موتور نو جایگزین شود. برای خرید موتور باید از شرکت هایی که در زمینه فروش موتور تردمیل فعالیت میکنند، موتور مناسب با دستگاه خود را تهیه کنید. به نکته بسیار مهم توجه داشته باشید که بسیاری از فروشندگان وجود دارند که اقدام به فروش موتور تردمیل میکنند و متاسفانه موتورهای بی کیفیت و غیر استانداری را عرضه میکنند. از این رو فقط از فروشندگان مجاز و همچنین موتور تردمیل گارنتی دار تهیه نمایید.

ارسال نظر

عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :